Een logo en huisstijl voor een passende uitstraling
Balans en toepasbaarheid vormen de basis
Een logo en huisstijl vormen de basis voor de uitstraling van jouw bedrijf. Ik geloof niet in het 'beste' logo, omdat er
veel opties en keuzes zijn. Kiezen tussen miljoenen kleuren, duizenden lettertypen en ontelbaar veel combinaties van vormen is lastig. Ik ga op zoek naar balans tussen deze elementen om een passende, sprekende en lang houdbare huisstijl te creëren.
Werkwijze
Na ons eerste gesprek ga ik aan de slag en ontwerp ik een aantal schetsen. Dit is het uitgangspunt om verder te schetsen en aanpassingen te maken om te werken naar een eindresultaat. In het ontwerp houd ik rekening met jouw doelgroep. Een vorm kan nooit fout zijn, als iets niet in de smaak valt dan is dat handig om te weten. Uit mijn ervaring werkt dit prettig, omdat we op deze manier samen de huisstijl en het logo ontwerpen.
1. We beginnen met schetsen en gaan op zoek naar iets wat goed voelt...
Uitwerking
Aan het eind van het traject hebben we een aantal bruikbare elementen die samen de huisstijl vormen. Dit zijn een beeldmerk en/of een typografisch logo en verschillende grafische elementen, lettertypen, kleuren die samen de huisstijl vormen. De huisstijl zal worden vastgelegd in een huisstijlhandboek(je).
2. Na de schetsen ga ik digitaal verder...
Resultaat
Uit het huisstijlhandboek kan worden opgemaakt hoe een website,folder,poster of ander drukwerk er uit zou moeten zien. Zo ontstaat een consistente huisstijl, die door elke vormgever die verder met de huisstijl zal werken kan worden toegepast.
3. Uiteindelijk ontwerpen we samen een huisstijl voor alle doeleinden...